Nyheterna om AIK
Nyheterna nedan kommer från en mängd olika nyhetskällor och läggs upp här på sajten direkt när de publiceras hos källan.
- Alla nyheter
- Alla fotbollsnyheter Alla fotbollsnyheter
- Alla hockeynyheter Alla hockeynyheter
-
2014-02-25
Resultat: Spelsugna SHL–spelare jobbade övertid
SHL återstartade efter OS–uppehållet och det var spelsugna spelare när omgång 50 inleddes på tisdag kväll. Samtliga tre matcher fick ta till minst övertid för att avgöras då Pär Arlbrandt gav Linköping två poäng efter straffseger mot Skellefteå, Rhett Rakhshani avgjorde i övertid för Växjö mot MODO och Färjestads Joakim Hillding satte det matchgörande målet mot AIK på övertid.
Källa: Aikhockey
-
2014-02-25
Färjestad knep bonuspoängen – AIK till Kvalserien
Vi skulle bjudas på en jämn och kampfylld match när Färjestad gästades av AIK i omstarten på SHL. Efter två spelade perioder stod det 3–3 efter att AIK kvitterat Färjestads ledning tre gånger om. Den tredje perioden blev mållös och de dröjde två minuter in i förlängningen innan matchen skulle få ett avgörande. Det skulle bli Färjestad som knep bonuspoängen efter att Joakim Hillding med sitt andra mål för kvällen avgjort matchen. En seger som tar Färjestad upp på direktplats till SM–slutspelt och som placerade AIK i Kvalserien.
Källa: Aikhockey
-
2014-02-25
AIK:s huvudsponsor satsar på Kalmar FF

Åbro Bryggeri är redan huvudsponsor till AIK. Nu blir man det även för Kalmar FF.Kalmar FF får en ny huvudsponsor inför den kommande säsongen. Åbro Bryggeri kommer nämligen börja samarbeta med den allsvenska klubben.– I och med det nya samarbetet slår vi på Åbro ytterligare ett slag för svensk fotboll. Som fotbollsfantaster och smålänningar känner vi en stark gemenskap med den småländska styrkan Kalmar FF, kommenterar Åbro i ett pressmeddelande.Åbro blir nu också officiell dryckesleverantör till Kalmars hemmaarena Guldfågeln Arena. Och KFF är väldigt nöjda över avtalet.– Vi på Kalmar FF är stolta över att samarbeta med Åbro, som precis som vi är ett av Smålands starkaste varumärken. Dessutom delar vi ett brinnande intresse för fotboll, vilket kan göra ett framtida samarbete extra givande, säger Per Rosenqvist, marknadschef på Kalmar FF.
Källa: Fotbolldirekt
-
2014-02-25
Inget nytt under Shenzhen-solen
En mellandag i dag. Laget körde gympass på förmiddagen och sedan fick spelarna egentid på eftermiddagen där de fick göra vad de ville. Surrade lite med Lorentzson och Nisse som hade gått en tur i området. Några tog en vända in till stan igen. Andra valde att stanna och vila upp sig. Imorgon blir det [...]
Källa: Blackbeat
-
2014-02-25
Prenumerera på 50/50–lotten
Nu har du möjlighet till att alltid vara med i dragningen av 50/50–lotteriet, även om du inte hunnit handla en lott på plats.
Källa: Aikfotboll
-
2014-02-25
Femma i publikligan – nu vill Blåvitt väcka publiken: Ska engagera supportrarna
Fyra, fyra och femma, det är IFK Göteborgs placeringar i publikligan. Nu har man sjösatt en kampanj för att få fart på publiktillströmningen.– Det är klart att vi alltid vill ha högre publiksiffror, säger marknadschefen Andrej Häggblad Hristov till fotbollskanalen.se.Förra säsongen var IFK Göteborg med 11 589 i publiksnitt femma i den svenska publikligan. Framför dem fanns AIK (18 900 åskådare i snitt), Malmö FF (16 093), Djurgården (12 475) och även superettanlaget Hammarby (12 101). De senaste två åren innan dess har Blåvitt slutat fyra båda gångerna. Nu ska klubben satsa på att få fart på publiken och marknadschefen Andrej Häggblad Hristov berättar om den nya kampanjen Visa färg.– Iden handlar givetvis om att skapa det man i marknadsföring kallar "word of mouth". Att få våra supportrar att aktivera sig och skapa en glödhet temperatur kring föreningen i samband med den allsvenska starten som vi aldrig sett tidigare i modern tid. Klubben har lanserat en hemsida och hoppas på spridn...
Källa: Fotbollskanalen
-
2014-02-25
Sexa i publikligan – nu vill Blåvitt väcka publiken: Ska engagera supportrarna
Fyra, fyra och sexa, det är IFK Göteborgs placeringar i publikligan. Nu har man sjösatt en kampanj för att få fart på publiktillströmningen.– Det är klart att vi alltid vill ha högre publiksiffror, säger marknadschefen Andrej Häggblad Hristov till fotbollskanalen.se.Förra säsongen var IFK Göteborg med 11 589 i publiksnitt sexa i den svenska publikligan. Framför dem fanns AIK (18 900 åskådare i snitt), Malmö FF (16 093), Djurgården (12 475) och även superettanlaget Hammarby (12 101). De senaste två åren innan dess har Blåvitt slutat fyra båda gångerna. Nu ska klubben satsa på att få fart på publiken och marknadschefen Andrej Häggblad Hristov berättar om den nya kampanjen Visa färg.– Iden handlar givetvis om att skapa det man i marknadsföring kallar "word of mouth". Att få våra supportrar att aktivera sig och skapa en glödhet temperatur kring föreningen i samband med den allsvenska starten som vi aldrig sett tidigare i modern tid. Klubben har lanserat en hemsida och hoppas på spridnin...
Källa: Fotbollskanalen
-
2014-02-25
Inför Färjestad – AIK
SHL startar om igen efter OS–uppehållet. Sex matcher återstår för AIK innan kvalserien väntar och i kväll ställs laget mot Färjestad på bortaplan.
Källa: Svenskafans
-
2014-02-25
AIK:s alla klackbiljetter snart sålda

Årskortsförsäljningen fortsätter att vara en succé för AIK inför den kommande säsongen. Nu är snart hela Norra Stå fullt. meddelar AIK att Friends Arenas klacksektion kommer att ta in 4000 åskådare den kommande säsongen, då Uefa kräver att det endast finns sittplatser på arenan eftersom att AIK ska kvala till Europa League."2013 köptes 3 200 årskort till Norra Stå och i dagläget har 2 415 personer säkrat sin plats i AIK–klacken, vilket är klart fler än samma tidpunkt förra året. Detta innebär att det just nu finns 1 585 årskort kvar till Norra Stå 2014″, skriver klubben.
Källa: Fotbolldirekt
-
2014-02-25
Årskort till Norra Stå snart slut?
2013 köptes 3 200 årskort till Norra Stå och i dagläget har 2 415 personer säkrat sin plats i AIK–klacken, vilket är klart fler än samma tidpunkt förra året. Detta innebär att det just nu finns 1 585 årskort kvar till Norra Stå 2014.
Källa: Aikfotboll