Nyheterna om AIK
Nyheterna nedan kommer från en mängd olika nyhetskällor och läggs upp här på sajten direkt när de publiceras hos källan.
- Alla nyheter
- Alla fotbollsnyheter Alla fotbollsnyheter
- Alla hockeynyheter Alla hockeynyheter
-
2012-04-15
Selakovic hoppas på en comeback i dag
GÖTEBORG. När Blåvitt kvitterade mot AIK i torsdags flög Stefan Selakovic, 35, upp ur tv–soffan och rusade runt i vardagsrummet och jublade.– Jag slutade på glidande knän, säger han.
Källa: Expressen
-
2012-04-15
Prica om framtiden: "Jag kommer att lyssna på HIF"
Prica om framtiden: "Jag kommer att lyssna på HIF"
Källa: Fotbollskanalen
-
2012-04-15
Prica om framtiden: "Jag kommer att lyssna på HIF"
Rade Prica avvaktar en förlängning med Rosenborg. Nu har den norska storklubben börjat leta ersättare, men skyttekungen ber om mer tid. – Det här är ett stort beslut, mitt förmodligen sista kontrakt och då måste jag fundera. Klart att jag skulle lyssna på HIF om de kom med någonting, säger Rade Prica till FotbollDirekt.se. Två gånger ligamästare, skyttekung i Tippeligan 2009 och 47 mål på 81 ligamatcher. Rade Prica har gjort sig ett supernamn i Norge, men nu ser svenskens framtid Rosenborg allt mer osäker ut.Kontraktet går ut i höst och Trondheimsklubben vädjar om en fortsättning; ett färdigt kontraktsförslag finns redan för Prica att signera. Men anfallsstjärnan fortsätter att avvakta och nu har Rosenborg börjat leta ersättare, allt medan ryktena om en återkomst till genombrottsklubben Helsingborg fortsätter surra. – Jag fyller 32 i år och barnen börjar bli stora, sju och tio år, vi har en till på gång i sommar. Det är mycket att ta hänsyn till och jag måste få fundera ordentligt. ...
Källa: Fotbolldirekt
-
2012-04-15
"Vill inte spela bara för att Stahre ska rotera"
Nordin Gerzic är inte nöjd med bänken i Blåvitt. Stjärnvärvningen från ÖSK vill vara en självskriven startspelare.– Jag vill inte spela bara för att Stahre kanske ska rotera bland spelarna. Jag vill vara självskriven i startelvan. Det var därför jag kom hit, säger Nordin Gerzic till Aftonbladet.Värvad för 7,5 miljoner – men bänkad mot Norrköping och AIK. Nordin Gerzic har inte fått någon pangstart i IFK Göteborg, men mittfältsstjärnan är full av tillförsikt och har förklaringar till varför det inte gått som på räls ännu. Hur är din egen form?– Stigande. Men jag har bara varit i gång 1,5 månad. Jag var skadad i fyra månader från oktober förra året. Jag fick en kraftig lårkaka på framsidan av låret som jag var tvungen att rehabträna bort och då tappade jag en del muskler. Jag är inte i 100–procentig form än. Enda sättet för mig nu är att spela matcher.I premiären mot Syrianska startade Gerzic tillsammans med Pontus Farnerud och Philip Haglund på Blåvitts mittfält. 28–åringen erkänner ...
Källa: Fotbolldirekt
-
2012-04-15
Okände talangens drömchans: "Blev chockad, tyska ligafyran"
FD AVSLÖJAR: Inte en allsvensk match än. Men nu kan Kalmars anfallstalang Besnik Rustemaj hamna i Bundesliga. Ligafyran Mönchengladbach har hört av sig om ett provspel. – Jag blev ganska chockad, de är ligafyra i Tyskland. Klart jag måste ta chansen om jag får den, säger Besnik Rustemaj till FotbollDirekt.se.Besnik Rustemaj har en bakgrund som ungdomsproffs i Blackburn och kom till Kalmar inför fjolårssäsongen.18–åringen har ännu inte gjort en match i allsvenskan men nu har han fått ett samtal från Oscar Wendts Borussia Mönchengladbach.Rustemaj är överraskad och glad över den plötsliga chansen med årets stora pop–lag i Bundesliga. För några dagar sedan fick han ett samtal från en kontaktperson i klubben.– De vill ha över mig på provspel i en vecka. De hade sett mig med juniorlandslaget i La Manga i vintras och det är på den vägen. Jag har inte haft så stor koll på Mönchengladbach tidigare, men jag gick in på nätet och kollade och blev ganska chockad när jag såg att de låg fyra i tab...
Källa: Fotbolldirekt
-
2012-04-15
AIK:s hån mot förbundet
Har inte glömt händelsen – i dag är klubben tillbaka: "Det gjorde ont"
Källa: Aftonbladet
-
2012-04-15
"Får kväljningar när jag ska springa, det är ingen hit"
"Får kväljningar när jag ska springa, det är ingen hit"
Källa: Fotbollskanalen
-
2012-04-15
"Cobi" hoppas på break: "Kanske på måndag"
Värvad på lång sikt – och Brian Span väntar ännu på första a–lagschansen i Djurgården. Nu kan hans chans vara nära.– Förhoppningsvis blir jag uttagen i truppen snart, kanske på måndag, säger Brian Span till FotbollDirekt.se.Det var strax innan jul som Djurgården gjorde klart med okände amerikanen Brian "Cobi" Span. En värvning på längre sikt sades det redan då, och under inledningen av allsvenskan har han heller inte varit med i matchtruppen, utan istället matchats i U21–laget. Något Span – än så länge – känner sig helt okej med.– Jag visste direkt att det skulle bli tufft. Men som sagt, jag blir bättre och bättre för varje dag, så vi får se vad det leder till. Jag är fortfarande väldigt ung men jag förbättras varje dag.– Nu har jag blivit en stor del av U21–laget. Jag gjorde två assist och ett mål mot Assyriska, så det känns som att jag bara blir bättre och bättre.Med den prestationen i tankarna, hur länge dröjer det tills du tas ut i truppen till a–laget?– Förhoppningsvis ska jag ...
Källa: Fotbolldirekt
-
2012-04-15
Följ allsvenskan direkt – liverapport 15 april
Läser du detta på vår mobilsajt? Klicka på play–knappen nedan för att följa direktrapporteringen i text.Läser du detta i vår iPhone–app?
Källa: Expressen
-
2012-04-15
"Tråkigt att inte spela"
I fredagskväll fick han stående ovationer när han dansade inför miljonpublik i tv. 17 timmar senare var Anton Hysén på plats på Ruddalens IP för division 1–premiär.
Källa: Göteborgsposten