Nyheterna om AIK
Nyheterna nedan kommer från en mängd olika nyhetskällor och läggs upp här på sajten direkt när de publiceras hos källan.
- Alla nyheter
- Alla fotbollsnyheter Alla fotbollsnyheter
- Alla hockeynyheter Alla hockeynyheter
-
2013-02-10
AIK: "Vi ska inte värva hit Obolo"
AIK ryktades vara på gång att värva Ivan Obolo.Sportchefen Jens Andersson avfärdar uppgifterna bestämt.– Han kommer inte hit, säger Andersson till Sportbladet.Udner säsongen 2009 var den argentinske forwarden ett av de största skälen till att Stockholmsklubben vann dubbeln med guld i både ligan och cupen. Men sedan sin flytt hem till Sydamerika har Obolo mer eller mindre konstant förekommit spekulationer om en comeback för Gnaget.Nu tycks klubbens sportchef Jens Andersson, i en intervju med Sportbladet, avfärda den möjligheten en gång för alla.– Nej, han kommer inte att komma AIK. Det är inte realistiskt, säger Andersson till tidningen.– Precis som med många andra före detta AIK–spelare så har vi en god relation. Man vet aldrig hur det blir i framtiden, han gillar Sverige och han gillar AIK. Men just nu är det inte aktuellt.
Källa: Fotbollskanalen
-
2013-02-10
AIK om Obolo: "Får se över det ekonomiska"
Frågande till comebackvärvning: "Värt investeringen?"
Källa: Fotbolldirekt
-
2013-02-10
AIK kan glömma Obolo: Kommer inte
"Han kommer inte att komma"
Källa: Aftonbladet
-
2013-02-10
Att jaga eller att vara jagad
Efter ytterligare ett landslagsuppehåll är det nu dags för de nio sista elitserieomgångarna, för AIK:s del är det mycket som står på spel i dessa matcher. Det handlar om att jaga en slutspelsplats eller att vara jagade av lagen som kommer bakom och en oviss Kvalserie.
Källa: Svenskafans
-
2013-02-10
Martin Mutumba Adidasreklam
…
Källa: AIK i HD
-
2013-02-10
Köp årskort!
…
Källa: AIK i HD
-
2013-02-10
Lite bilder från USA-matchen
Har lyckats komma över lite bilder från AIK:s träningsmatch borta mot Ventura County Fusion. Och så har SVT meddelat att de ska sända matcher från Svenska cupen.I dag är det söndag. En lite seg sådan i väntan på att supporterlaget Råsunda FC i kväll spelar sin första träningsmatch för säsongen. Vi ställs mot Albion FC på Skytteholm klockan 19:30 i kväll. Ska bli kul att träffa polarna igen, varav flera nya ansikten som jag aldrig tidigare fått äran att bekanta mig med.Det mest spännande annars är att min kompis Robert Ununger, som pluggar i USA, var och såg AIK:s förlustmatch (0-1) mot Ventura County Fusion. Det är egentligen den enda anledningen till att jag skriver detta inlägg eftersom han var snäll nog att bjussa på några bilder. Okej, han har inte värsta kameran, gissar på att han använt mobilen, men det är bilder i alla fall så håll …
Källa: 171 24 Solna
-
2013-02-09
Rivningen av Råsunda har börjat
Drog ut till Solna på lördagen för att kolla läget med Råsunda. Det såg inget vidare ut, faktum är att de redan börjat riva en del av Norra Stå.Efter 18 dagar i Thailand och sedan dess en hel del jobb fick jag äntligen en ledig dag, det vill säga denna lördag. Vad göra liksom? Gjorde det jag väntat på ett tag, åkte ut till Solna för att se vad som hänt där borta under tiden.Strax innan jag drog hemifrån ringde en AIK-bekant upp mig. Han hade läst i bloggen att jag skulle ut, bland annat efter att ha sett en bild han tagit där ute. Han varnade för att Råsunda nu är helt avspärrat och att det inte skulle gå att komma in, och han hade rätt.Vid varje hörn hade man satt upp stora plywood-skivor längst upp på staketen, allt för att hålla inkräktare borta. Det går …
Källa: 171 24 Solna
-
2013-02-09
Förlust i försäsongspremiären
Fotbollen är igång! Dock det blev ingen jättestart för AIK som förlorade försäsongspremiären med 1–0.
Källa: Svenskafans
-
2013-02-09
Matchrapport VFC – AIK
I Los Angeles har det sedan en längre period varit kalasväder nästan varje dag, men AIK gör säsongspremiär en iskall, gråmulen dag. Snålblåsten påminner mer om Skytteholm än Kalifornien och de femtiotal åskådarna (varav fem till tio AIK:are) huttrar i kylan.Spelet börjar dock lovande ur ett AIK-perspektiv och laget bollar elegant runt medan Venturaspelarna får [...]
Källa: Blackbeat