Nyheterna om AIK
Nyheterna nedan kommer från en mängd olika nyhetskällor och läggs upp här på sajten direkt när de publiceras hos källan.
- Alla nyheter
- Alla fotbollsnyheter Alla fotbollsnyheter
- Alla hockeynyheter Alla hockeynyheter
-
2012-04-15
Grahn sågar Blåvitt: "De lyfter in och hoppas på en nickskarv"
Grahn sågar Blåvitt: "De lyfter in och hoppas på en nickskarv"
Källa: Fotbollskanalen
-
2012-04-15
Dif eller AIK? – prinsessan har gjort sitt val
Nu är det klart – prinsessan Estelle har gjort sitt val och farfar Carl XVI Gustav får bita i surt äpple.Ett bakslag för Kungen? Under alla omständigheter kom han själv ut som djurgårdare för bara ett par år sedan – detta trots ett livslångt medlemsskap i AIK.Nu har lilla prinsessan Estelle fått hjälp med sitt val och det ser ut att ha blivit gulsvart.Prins Daniel regerar med andra ord sin svärfar genom att tillsynes ha övertygat Viktoria om att – "kom igen, klart han ska vara AIK:are".Tänkbara tongångar på deras slott, månne?Hur som helst är nu lilla Estelle i AIK:s led – och det bara ett par månader gammal. Djurgården ratat.Det hela har blivit känt genom att flera av AIK.s spelare på Twitter signerat fan–attiraljer åt den senaste medlemmen i vår kungafamilj."Vart lite nervöst när man skulle signa två tröjor till Kungahuset imorse. En matchtröja och en bebiströja", skriver mittfältaren Daniel Gustavsson på Twitter.Robert Åhman–Persson på sin blogg:" Klart prinsessan Estelle ska ha ...
Källa: Fotbolldirekt
-
2012-04-15
Grahn sågar Blåvitt: "De lyfter in och hoppas på en nickskarv"
Kontroversiell som alltid – Tobias Grahn drömmålade, sedan plockade han fram sågen mot storsatsande IFK Göteborg. – Visst uppstår det situationer men jag tycker inte att de spelar som ett mästarlag. Det är till exempel ett helt annat spel om Malmö spelar på sin högsta nivå, säger Tobias Grahn till FotbollDirekt.se.GÖTEBORG. Efter att Örebro lyckats knipa en poäng på Gamla Ullevi stod – förutom en felaktig offsideavvinkning som kostade IFK Göteborg segern – ÖSK:s 32–årige mittfältare Tobias Grahn som vanligt i centrum. Både som målskytt och som "uppviglare".När Grahn med fyra minuter kvar skulle bytas ut tyckte hemmalagets spelare och ledare att det tog väl lång tid för ÖSK–mittfältaren att ta sig av planen, varpå en hätsk stämning uppstod mellan IFK–bänken och Grahn.– Först puttar Haglund mig helt oprovocerat i ryggen när jag ska byta och det ska direkt vara gult kort, men det fick han ju inte, börjar Grahn.– Sen flyger hela IFK:s bänk upp och börjar skrika, egentligen helt utan anl...
Källa: Fotbolldirekt
-
2012-04-15
FAN–TV: Engblom "Vi summerar en bra vecka med sju poäng"
FAN–TV: Engblom "Vi summerar en bra vecka med sju poäng"
Källa: Svenskafans
-
2012-04-15
FAN–TV: Alm "Vi behöver fortfarande förbättra offensiven"
FAN–TV: Alm "Vi behöver fortfarande förbättra offensiven"
Källa: Svenskafans
-
2012-04-15
Matchrapport: Syrianska–AIK
Förra säsongen rådde det total kaos på Södertälje Arena, där AIK slutade som förlorare. Drygt ett år senare var det dags för revansch, när AIK idag besegrade Syrianska med 1–0. – Visst var det skönt att få revansch efter det som hände förra året. Både för laget, men även personligen, säger mittbacken Niklas Backman till GF efter matchen.
Källa: Svenskafans
-
2012-04-15
Lyon krossade Potsdam
Lyon körde över Potsdam och vann med 5–1 i den första semifinalen i Champions League. Lotta Schelin stod en bra insats och satte dit 3–0 målet.
Källa: Göteborgsposten
-
2012-04-15
"Jag vill spela boll, det blir för mycket Hawaii"
0–1 mot AIK ser hedersamt ut på papperet för bottentippade Syrianska. Men mittfältsstjärnan Sharbel Touma är allt annat än nöjd: "Vi ska kunna ta tre poäng här".Efter en stark inledning har Syrianska nu två tunga förluster i rad. Stortorsk mot nykomlingen Sundsvall i torsdags och i dag ny förlust, men i en match där Södertäljeklubben var mer nederlagstippad. Sharbel Touma är inte alls nöjd efter 0–1 mot AIK.– Jag tycker inte att AIK levererar som de brukar och vi borde kunna göra det här mycket bättre. Hade de presterat bättre hade det kunna bli mer, för vi gör ingen bra match alls. Vi har en bra period efter deras ledningsmål, men sedan börjar vi slå långbollar och jag förstår inte varför, säger en besviken Sharbel Touma till FotbollDirekt.se.Kommer det av en desperation att kvittera, att man börjar slå långt när klockan tickar?– Ja, kanske smyger det sig in undermedvetet hos folk, jag vet inte. Jag kan inte säga hur andra fungerar och om det är så. Men jag tycker inte om det, jag ...
Källa: Fotbolldirekt
-
2012-04-15
TV: Pehrsson inför Malmö: "Bör bli en underhållande match"
Djurgården möter Malmö på måndag och Magnus Pehrsson har full respekt för motståndaren.– Bör bli en underhållande match, säger han till Klubb–TV.
Källa: Fotbollskanalen
-
2012-04-15
Grahn hånade Stahre: "Var IFK som började"
Tobias Grahn bygger sig en sandlåda efter 2–2 mot Göteborg.ÖSK–mittfältaren gastade hånfullt: "SM–guld, SM–guld, SM–guld" till Göteborgs tränare Mikael Stahre.– Det var IFK som började, säger Grahn själv.
Källa: Expressen